martes, 31 de diciembre de 2013

Per un 2014 sense mentides

Al discurs dels presidents de les regions d’Espanya


He sentit mentides sobre la meva terra.
Quatre presidents, elegits a una pretesa democràcia,
han maltractat, insultat, enganyat i ferit el meu orgull de català.
En nom d’una solidaritat no voluntària, sento que roben la il·lusió del meu poble.
Volen empresonar la meva estimada llengua,
volen negar el meu dret a la llibertat,
volen que no sigui jo, en volen forçar a ser com ells.
Em volen sotmetre.
Mai ho hauria dit
Mai hauria dit que faria un crit tant fort:
Independència!
No saben contra qui lluiten,
Hem lluitat des de fa temps per ser com som,
tranquils, pacífics, amistosos i cordials.
Però alguns volen anar mes enllà de la nostra paciència,
ens volen portar al infern de la submissió,
les seves mentides els embrutaran la boca i el món ho sabrà.
Mai hauria dit
Que espero aquest 2014,
amb un anhel de llibertat,
amb de dir que sóc,
amb les mans buides i el cor ple.
I si no és el 14 serà un altre ben proper!
Però no vull callar,
si cal cridaré des de les places del meu poble,

però no accepto ni el silenci ni la submissió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario